Wycieczka w Bieszczady - Ośrodek Szkolno-Wychowawczy Nr 2 w Przemyślu dla Niesłyszących i Niedosłyszących

Idź do spisu treści

Menu główne:

Wycieczka w Bieszczady

Galerie > Galerie24

Wycieczka do Soliny i Polańczyka - 26. 06. 2012 r.

Stowarzyszenie Wspierania Niesłyszących - SWN zorganizowało i sfinansowało jednodniową wycieczkę  w Bieszczady dla wyróżniających się w pracy społecznej uczniów ze szkół Specjalnego Ośrodka Szkolno-Wychowawczego nr 2 w Przemyślu.
Dwunastu uczniów gimnazjum i szkół ponadgimnazjalnych pod opieką nauczycieli- wychowawców wyjechało busem nad Solinę, gdzie pierwszym punktem wycieczki było zwiedzanie zapory i elektrowni wodnej. Obejrzeliśmy film o budowie zapory sprzed ponad czterdziestu laty, a potem- pod opieką przewodnika- zjechaliśmy 5 metrów poniżej dna jeziora i zobaczyliśmy zaporę od środka. Na wszystkich ogrom budowli zrobił duże wrażenie. Przejście górą zapory było dopełnieniem przeżyć związanych z obejrzeniem największej budowli hydrotechnicznej w Polsce, a uzupełnieniem przeżyć związanych z Soliną był godzinny rejs statkiem białej floty. Mogliśmy z perspektywy jeziora obejrzeć piękną i urozmaiconą linię brzegową i wysłuchać relacji o historii powstawania jeziora i zapory. Na wielu stoiskach handlowych kupiliśmy pamiątki dla bliskich i zapoznaliśmy  się z regionalną twórczością rzemieślniczą i rękodzielniczą. Smaczny obiad zjedliśmy w gospodzie Pod batem, a na sjestę zeszliśmy na plażę nad jeziorem, gdzie odbyły się zawody w puszczaniu "kaczek" do wody, bez podziału na kategorie wiekowe i wagowe (oczywiście kamieni). Dopełnieniem udanej wycieczki był grill na parkingu na słynnym podkarpackim Krępaku. Po dniu pełnym wrażeń kiełbasa smakowała nadzwyczajnie. Zadowoleni i trochę zmęczeni wróciliśmy szczęśliwie wieczorem do internatu.